۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

تداوم بازداشت یكی دیگر از نوكیشان مسیحی در زندان اهواز


خبرگزاری هرانا - خلیل یارعلی، نوکیش مسیحی تاکنون ۳ بار با دست و پاهای زنجیر شده از زندان به مجتمع دادگاه انقلاب شهر اهواز آورده شده که هر بار بدون برگزاری جلسه و یا نتیجه ایی پس از ساعت‌ها انتظار دوباره ایشان را به زندان بر می‌گرداندند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، «خبرگزاری حقوق بشر ایران» یکی دیگر از نوکیشان مسیحی که همزمان با بازداشت‌های گسترده مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی در ایران در استان خوزستان در شهر اهواز بازداشت شده است، همچنان بلاتکلیف در زندان بسر می‌برند.
«خلیل یارعلی» از نوکیشان مسیحی که پس از تماس تلفنی از سوی ماموران امنیتی اطلاعات شهر اهواز در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ به ستاد خبری شهر استان خوزستان – واقع در فلکه ساعت شهر اهواز احضار گردید، نامبرده پس از حضور در محل بازداشت و از آنجا به مکان نامعلومی منتقل گردید.

همزمان با تداوم برخورد گسترده ماموران امنیتی اطلاعات با مسیحیان در تهران و برخی شهرستان‌ها؛ این نوکیش مسیحی ساکن اهواز پیش از این نیز در مورخ ۶ دی ماه سالجاری ماموران امنیتی ضمن تماس تلفنی با ایشان از وی خواسته شد تا برای پاسخگویی به برخی سوالات به ستاد خبری استان مراجعه نماید که نامبرده بدفعات و طی روزهای متوالی به آن مکان مراجعت نمود که در ‌‌نهایت در اخرین روز حضورش به آن مکان بازداشت گردید.

پس از بازداشت ایشان ۵ تن از ماموران لباس شخصی در غیاب ایشان‌‌ همان روز به منزل وی مراجعه و ضمن تفتیش و بازرسی کامل خانه برخی از وسایل شخصی ایشان را ضبط و با خود می‌برند.

«خلیل یار علی» پس از بازداشت بمدت ۲۸ روز را در مکان نامعلومی در سلول انفرادی و تحت بازجویی‌های شدید قرار داشته است که پس از آن نامبرده به زندان کارون شهر اهواز منتقل می‌شود. وی پس از انتقال به زندان کارون طی تماس تلفنی کوتاهی ضمن خبر سلامتی از تداوم بازداشت خود خبر داده است.

این نوکیش مسیحی از زمان بازداشت همچنان بدون تفهیم اتهام و بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد و علیرغم تلاش و پیگیریهای نزدیکان وی از سوی مقامات قضایی و یا مسئولین امنیتی در خصوص علت و یا دلایل بازداشت ایشان توضیحی به آنان داده نشده است.

اگر چه وضعیت قضایی و اتهامات مطرح شده به ایشان کماکان در سایه ایی از ابهام قرار دارد اما منابع خبری بگزارش داده‌اند که موارد پرونده اتهامی وی مشابه یکی دیگر از زندانیان نوکیش مسیحی اهواز بنام «مصطفی شکراللهی» است. گفته می‌شود دستگاه قضایی پرونده این افراد را موضوعی امنیتی و سیاسی دانسته که به نقل از برخی ماموران امنیتی گفته شده دادگاه انقلاب می‌تواند برای چنین اتهامی برای این افراد از ۲ تا ۵ سال حبس حکم صادر کند.

لازم به ذکر است «مصطفی شکراللهی» از نوکیشان مسیحی ساکن اهواز می‌باشد که نامبرده نیز در تاریخ ۲۵ دی ماه سالجاری بخاطر ایمان و اعتقادات مسیحی خود توسط مامورا ن امنیتی اطلاعات بازداشت و هم اکنون در زندان کارون اهواز در بازداشت بسر می‌برد.

«خلیل یار علی» در حالی که دستان و پاهای وی همانند مجرمین خطرناک به زنجیر کشیده شده بود بدون داشتن وکیل تاکنون ۳ بار به جهت تفهیم اتهام و مشخص شدن وضعیت پرونده ایشان از زندان کارون به دادگاه انقلاب شهر اهواز آورده شد، که هر بار بدون برگزاری جلسه و یا نتیجه ایی پس از ساعت‌ها انتظار دوباره ایشان را به زندان بر می‌گرداندند.

هیچ نظری موجود نیست: