۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

آزادی ۳ دانشجوی دانشگاه نوشیروانی بابل و احضار چند تن دیگر به کمیته انضباطی


خبرگزاری هرانا - همزمان با آزادی با قرار وثیقه ۳ تن از فعالین دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل بنام‌های حسین ضامن ضرابی، سارا باقری و علی یزدان پناه که در ناآرامی‌های ۲۵ بهمن و یکم اسفند خارج از تجمعات بازداشت شده بودند ۳ تن دیگر نیز با شکایات بسیج دانشجویی به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شده‌اند.

به گزارش دانشجونیوز، همزمان با آزادی تعدادی از بازداشت شدگان تجمعات اخیر شهر بابل، سه فعال دانشجوی دیگر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز که در روزهای ۲۵ بهمن و ۱ اسفند در خارج از تجمعات اعتراضی بابل بازداشت شده بودند با قرار وثیقه آزاد شدند.

این گزارش می‌افزاید، سه دانشجوی دیگر این دانشگاه به نام های مجتبی تقوایی، محمد عسگری و محمد علمی به دلایل نامعلوم و با شکایت بسیج دانشجویی به کمیته انضباطی احضار شده‌اند.

حسین ضامن ضرابی فعال دانشجویی که پیش از این توسط کمیته انضباطی دانشگاه به یک ترم تعلیق با احتساب سنوات محکوم و در تاریخ ۲۵ بهمن مقابل دانشگاه نوشیروانی بازداشت شده بود، پس از دو هفته آزاد شد. سارا باقری و علی یزدان پناه دو دانشجوی دیگر این دانشگاه نیز که در روز ۱ اسفند در مقابل دانشگاه نوشیروانی بازداشت شده بودند پس از یک هفته آزاد شده‌اند.

پیش‌تر هم ۳ تن از فعالین دانشجویی و دانش آموزی به نامهای دانیال زرگریان، رامتین مقدادی، میلاد طاهری آزاد شده بودند.

با آزادی این دانشجویان تعداد دانشجویان زندانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دو نفر کاهش یافت. محسن برزگر عضو منتخب نشست دفتر تحکیم وحدت در آبان امسال و ایمان صدیقی عضو سابق شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که به ترتیب در ۲۵ بهمن و ۱ اسفند در مقابل دانشگاه نوشیروانی بازداشت و به زندان اداره اطلاعات مازندران در ساری منتقل شده بودند کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

ایمان صدیقی تابستان امسال به دستور جانعلیزاده رئیس انتصابی دانشگاه نوشیروانی از این دانشگاه اخراج شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: