۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

سازمان پیشگامان آزادی: هفتم دی ماه دومین سالروز بازداشت مهندس حشمت الله ط...

سازمان پیشگامان آزادی: هفتم دی ماه دومین سالروز بازداشت مهندس حشمت الله ط...: به نام آزادی 6 دی ماه هزار و سیصد و هشتاد و هشت که مصادف بود با عاشورای حسینی بار دیگر تاریخ تکرار شد و یزیدیان زمان در مقابل د...

هفتم دی ماه دومین سالروز بازداشت مهندس حشمت الله طبرزدی


به نام آزادی



6 دی ماه هزار و سیصد و هشتاد و هشت که مصادف بود با عاشورای حسینی بار دیگر تاریخ تکرار شد و یزیدیان زمان در مقابل دادخواهانی ایستادند که جز حق خود چیز دیگری را طلب نکردند و ماه حرام محرم را به خاک و خون کشیدند .
در پی اعتراضات مردمی به نتیجه ی انتخابات دهم ریاست جمهوری گروه ها و شخصیتهای سیاسی نیز به موضع گیری علیه خشونت استبدادی دینی پرداختند و کشتار مردم بی دفاع و آزادیخواه را محکوم کردند .
امروز  7 دی ماه هزار و سیصد و نود است . دومین سالگرد بازداشت غیر قانونی مهندس حشمت الله طبرزدی که تنها جرمش حمایت از جنبش آزادیخواهی مردم ایران و اعتراض به حمله ی وحشیانه ی نیروهای دولتی و کشتار مردم بی دفاع بود .
 مهندس حشمت الله طبرزدی ، نماینده ی جنبش سکولار دموکرات مردم ایران ، که سالهاست در راه مبارزه با حکومت جور و ستم در زندانهای رژیم به سر برده و زیر وحشیانه ترین شکنجه ها ، همچنان بر عقیده ی خود استوار مانده است ، اینبار نیز طی حکمی نا عادلانه در دادگاه غیر قانونی انقلاب به نه سال و نیم زندان و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شد.
سخنگوی شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران، ضمن محکوم کردن دادگاه انقلاب و شعبه 26 این دادگاه به ریاست پیر عباسی مواردی را بر رد حکم صادره بیان کرده بود .
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به قضاوت پیرعباسی، حشمت طبرزدی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» یک سال، «توهین به رهبری» دو سال، «برهم زدن نظم از طریق شرکت در تجمعات به قصد تخریب اموال عمومی» یک سال و ۷۴ ضربه شلاق و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس محکوم کرد که مجموعا این فعال سیاسی شناخته‌ شده به ۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم گردید. این حکم به استناد مواد ۵۰۰، ۵۱۴، ۶۱۰ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.
حشمت‌الله طبرزدی متن اعتراضی خود را در پایان جلسه دادگاه به قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست پیرعباس تحویل داد. موارد مهم این متن اعتراضی را در زیر مشاهده می‌کنید:
الف ) از روز اول این دادگاه را قبول نداشتم و فشار دستگاه اطلاعات برای صدور اشد مجازات را یکی از دلایل بی‌اعتباری این دادگاه اعلام کرده بودم.
از دادگاه امنیتی انتظار این حکم می‌رفت.ب )
 ج ) این (چوب الف) در وحله اول عدالت و بعد متهم و بعد قاضی را قربانی می‌کند      
لازم به ذکر است که وکلای مدافع ایشان خانم نسرین ستوده و آقای محمد اولیایی فر هیچکدام در جلسه دادگاه حضور نداشتند چرا که خود این عزیزان نیز در بازداشت به سر می بردند . سپس در دادگاه تجدید نظر حکم ایشان به هشت سال زندان تقلیل یافت .
اما فشارها و تهدیدها و شرایط نا مناسب زندان ، و بیماری حاصل ازدوران اسارت ، هیچ یک مانع بر سر راه مبارزاتی وی نشده و همواره از درون زندان به اعتراض  و دادخواهی از بیدادگران جمهوری اسلامی می پردازد .
از جمله فعالیتهای ایشان در دوران حبس، حمایت از زندانیان بهایی – که به صرف داشتن عقیده ای بازداشت و اعدام می شوند و از حقوق شهروندی خود محروم هستند -  ، تحریم گسترده ی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی  ، حمایت از روزنامه نگاران زندانی ، حمایت از دانشجویان در بند و محروم از تحصیل و طرح شکایت علیه علی خامنه ای  بود .
فعالیتهای مهندس طبرزدی از درون زندان طی سالیان دوران بازداشت وی همان مقدار تاثیر گذار بود که خارج از زندان فعالیتهای ایشان موثر واقع می شد .
به امید آزادی مهندس حشمت الله طبرزدی که هیچگاه به منافع شخصی خود نیاندیشید و علی رغم تمام فشارها دست از راه مبارزاتی خویش بر نداشته است و به امید اینکه ما نیز چنین شیران در بندی را الگوی مبارزاتی خویش قرار دهیم .


شیر را بر گردن ار زنجیر بود
بر همه زنجیر سازان میر بود