۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

عبدالله رمضان زاده به زندان بازگردانده شد


خبرگزاری هرانا - عبدالله رمضان‌زاده، قائم مقام جبهه مشارکت و سخنگوی دولت محمد خاتمی، روز گذشته، شنبه هفتم اسفند ماه ٨٩ به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش جرس، صبح شنبه عبدالله رمضان‌زاده مجددا به اوین فراخوانده شد و دو تن از برادران عبدالله رمضان‌زاده که برای مشایعت همراهش بودند، مقابل درب زندان ابتدا به سختی و با ضربات خشن مشت ولگد، باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس هر دو برادر وی نیز دستگیر شدند.
بر اساس این گزارش، طی هفتهٔ گذشته بار‌ها بازجویان رمضان‌زاده از او درخواست کرده بودند تا با انتشار اطلاعیه‌ای، نسبت به اطلاعیه‌های اخیر جبهه مشارکت و هم چنین "شورای هماهنگی اصلاح طلبان کُرد" واکنش نشان دهد و ضمن تکذیب این اطلاعیه‌ها -که در حمایت از تجمعات خیابانی صادر شده بود- تاکید کند که این اطلاعیه‌ها ساختگی است. و در آخرین بازجویی نیز، به رمضان‌زاده ابلاغ شده بود بین بازگشت به زندان و تکذیب اطلاعیه‌ها یکی را انتخاب کند.

گفتنی ست تاکنون اطلاعی از چگونگی وضعیت برادران رمضان‌زاده در دست نیست.

لازم به یادآوری ست که عبدالله رمضان‌زاده عصر روز ۲۳ خرداد ٨٨ پس از جلسه اضطراری حزب مشارکت در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مسیر منزل به همراه فرزندش، توسط عده‌ای لباس شخصی متوقف و با ضرب و شتم بازداشت شد.

رمضان‌زاده از ۲۳ خرداد در بازداشتگاه ۲ الف زندان اوین تا یکصد و دهمین روز بعد از دستگیری در سلول انفرادی بازداشت بوده و تحت بازجویی‌های سنگین قرار گرفت و به مدت قریب به سه ماه به هیچ یک از اعضای خانواده رمضان‌زاده و همچنین وکلای وی اجازه ملاقات با وی را نداده‌ بودند. وی یک مصاحبه پس از دستگیری، ضمن بیان نحوه دستگیری خود و مضروب شدن توسط ماموران، تاکید کرد علی رغم فشار بازجویان برای انجام مصاحبه و اعتراف علیه دیگران، حاضر به انجام مصاحبه نشده‌ است.

شاین ذکر است که این استاد دانشگاه تهران، در دادگاه انقلاب و سپس تجدیدنظر، به ۶ سال حبس محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: