۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

محسن دکمه چی به بهداری زندان منتقل شد


خبرگزاری هرانا - محسن دکمه چی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به علت وخامت وضعیت جسمی اش، روز گذشته به بهداری زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن دکمه چی که به تازگی به سرطان پاندراس از نوع بدخیم آن مبتلا شده است، روز چهارشنبه به بهداری زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
این زندانی سیاسی از زمان انتقال تا لحظهٔ تنظیم خبر، به بند منتقل نشده و اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

محسن دکمه چی که چندی ست به سرطان مبتلا شده و با خطر مرگ مواجه است، به علت کارشکنی‌های مسئولان مربوطه تاکنون از رسیدگی پزشکی بازمانده بود.

پزشکان متخصص پیش‌تر با معاینهٔ آقای دکمه چی اذعان داشته بودند که در صورت شیمی درمانی احتمال بهبود وضعیت وی می‌روند؛ اما مسئولان او را تنها یک بار با دست بند و پابند به بیمارستان منتقل نموده بوده که بنا بر تشخیص پزشکان شیمی درمانی وی با چنین وضعیتی غیر ممکن بوده است.

شایان ذکر است که ده تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج طی روزهای اخیر اعلام کرده بودند که در صورت بی‌توجهی و تعلل مسئولان مربوطه و عدم اعطای مرخصی به هم بندی بیمارشان، محسن دکمه چی، در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

لازم به یادآوری ست که محسن دکمه چی از بازاریان سر‌شناس تهران، چندماه قبل به اتهام کمک مالی به خانواده‌های زندانیان سیاسی و حضور فرزندش در قرارگاه اشرفِ عراق توسط قاضی صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت و به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

این بازاری زندانی تا پیش از انتقال به بهداری، در بند ۴، سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج (بند امنیتی)، به همراه ده‌ها تن از دیگر زندانیان سیاسی محبوس بود.

هیچ نظری موجود نیست: