۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

افرایش ۵۵ هزار زندانی به زندانیان کشور در یک و نیم سال گذشته


خبرگزاری هرانا - رئیس سازمان زندان ها گفت: "در یک سال و نیم گذشته ۵۵ هزار نفر به آمار زندانیان کشور اضافه شده؛ این در حالی است که حتی ۵۵ متر هم به فضای زندانها اضافه نشده است."
به گزارش خبر، غلامحسین اسماعیلی روز چهارشنبه در همایش دادستانهای عمومی و انقلاب سراسر کشور افزود: "در حال حاضر با ظرفیت اسمی ۸۵ هزار نفری زندان های سراسر کشور بیش از ۲۲۰ هزار نفر زندانی وجود دارد و در دوره مسئولیت یک سال و نیمه بنده در سازمان زندان ها ۵۵ هزار نفر به آمار زندانیان سراسر کشور اضافه شده این در حالی است که حتی ۵۵ متر هم به فضای زندان‌ها اضافه نشده است."
وی با انتقاد از فضای کم زندان ها و حجم بالای زندانی در کشور اتخاذ تدابیری برای حل مشکلات کنونی سازمان زندان ها در این بخش را خواستار شد.
وی تاکید کرد: امروز از جمعیت ۲۲۰ هزار نفری زندانیان ما ۷۰ هزار نفر با قرار تامین در زندان هستند که می‌توانیم تدابیری اتخاذ کنیم که برخی در زندان نباشند. همچنین سالانه ۳۰ هزار نفر از افراد بازداشت شده با قرار منع تعقیب و رای برائت از زندان بیرون می‌آیند و هر سال نیز ۳۵ هزار نفر از کسانی که با قرار به زندان رفتند با قرار موقوفی تعقیب و گذشت شاکی بیرون می‌آیند.
پیش از این نیز اسماعیلی، رئیس سازمان زندانهای کشور با اشاره به کمبود ۲۵ هزار نفر کادر زندانبان، از مسئولان خواسته بود ردیف و بودجه مناسب برای استخدام این نیرو را مهیا کنند.
آمارهای نیروی انسانی شاغل در زندانهای کشور نشان می دهد کمبود شدید زندانبان ها، یکی از اصلی ترین مشکلات ندامتگاه ها و بازداشتگاه ها شمرده می شود. به گفته اسماعیلی در دنیا به طور متوسط به ازای هر سه زندانی یک زندانبان وجود دارد که این میزان در کشور ما به ازای هر ۱۳ یا ۱۴ زندانی یک زندانبان است.

هیچ نظری موجود نیست: