۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

تداوم بازداشت محمد ایلخانی زاده و هیوا مجیدزاده،فعالان دانشجویی دانشگاه تهران


خبرگزاری هرانا - با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت محمد ایلخانی‌زاده و هیوا مجیدزاده، دو تن از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران، از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه رسیدگی به پرونده حمله به کوی دانشگاه تهران، همچنان از وضعیت این فعالان دانشجویی خبری در دست نیست.

به گزارش دانشجونیوز، محمد ایلخانی‌زاده، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و همیچنین از اعضای منتخب انتخابات پیشین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، که در ۱۶ بهمن ماه در پی احضار و مراجعه به سازمان قضایی نیروهای مسلح، که پس از مراجعه نیروهای امنیتی به منزل وی بود، در شهرستان بوکان بازداشت شد و به زندان اوین انتقال پیدا کرد. همچنین مراجعه اعضای خانواده وی برای پیگیری وضعیت وی تاکنون بی‌نتیجه بوده است و قاضی پرونده از تداوم بازداشت وی به علت "عدم همکاری" خبر داده است. به نظر می‌رسد تداوم بازدشت برای فشار بیشتر بر این فعال دانشجویی برای اخذ اعترافات غیرواقعی باشد.

همچنین هیوا مجیدزاده از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران، و مدیرمسئول نشریه "نوروز" دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز از ۲۲ دی ماه سال جاری در بازداشت به سر می‌برد.

علیرغم تودیع وثیقه برای این دانشجوی محروم از تحصیل در روزهای اخیر و هچنین اخذ مبلغ ده میلیون ریال، همچنان قرار آزادی وی صادر نشده است و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

در پی حمله به کوی دانشگاه تهران در جریان اعتراضات شکل گرفته پس از انتخابات مخدوش سال گذشته و رسیدگی به پرونده مربوطه، تاکنون تعداد بسیاری از دانشجویان با بازداشت‌های چندین ماهه از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح مواجه شده‌اند که با فشارهای گوناگون جهت اخذ اعترافات دروغین از دانشجویان در جهت تبرئه آمران و عاملان اصلی این واقعه همراه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: