۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

وضعیت نامساعد جسمی مهدی کوهکن، فعال مدنی


خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمی مهدی کوهکن، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین نگران کننده گزارش شده است.
این فعال مدنی که از بهمن ماه گذشته در بازداشت بسر می‌برد دچار پارگی شدید می‌نیسک زانوست و ماه‌هاست که ازین ناراحتی رنج می‌‌برد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در حالی که بنابر آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مسئولیت حفظ سلامتی زندانیان بر عهده سازمان است مهدی کوهکن تاکنون از دسترسی به اقدامات درمانی موثر محروم مانده است. بنا به گفته همبندیان وی شدت ناراحتی می‌نیسک او به حدی است که به دفعات زمین خورده و سپس از درد بخود می‌پیچد. پارگی می‌نیسک از جمله ناراحتی‌های مربوط به مفصل زانوست که تنها راه معالجه آن عمل جراحی‌ست. علی‌رغم چندین بار بستری شدن مهدی کوهکن در بیمارستان مسئولان زندان از انجام عمل جراحی بر روی وی ممانعت بعمل می‌آورند.

مهدی (کوروش) کوهکن یکی از بنیانگذاران انجمن آشویی ایران است که ۱۸ بهمن ماه سال ۸۸ همراه با دو تن دیگر به نام‌های محسن صادقی نور و ابراهیم بابایی به همین اتهام بازداشت شدند.

دادگاه این سه فعال مدنی با گذشت قریب به ده ماه از زمان بازداشت آن‌ها سه بار در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به تعویق افتاد، تا سرانجام از سوی دادگاه برای آنان قرار وثیقه صادر شد. با وجود آزادی دو تن دیگر مهدی کوهکن به دلیل عدم توانایی تٱمین وثیقهٔ ۳۵۰ میلیون تومانی کماکان در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر برده و از هر گونه امکانات درمانی محروم اسست.

هیچ نظری موجود نیست: