۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

ضیا الدین نبوی ممنوع التلفن شد


خبرگزاری هرانا -  ضیاالدین نبوی، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل، طی چند روز اخیر به دستور مقامات قضائی شهر اهواز، ممنوع التلفن شده است.
ضیاء نبوی پیش از این حق دوبار تماس تلفنی در ماه را داشت، اما اکنون مسئولین قضائی و دادگستری اهواز به مسئولین زندان دستور داده اند تا مانع از تماس و مکالمه تلفنی وی بشوند.
یکی از نزدیکان آقای نبوی به دانشجونیوز گفت که وی به دستور دادگستری شهر اهواز ممنوع التلفن شده است؛ طی ماه های اخیر فشارها مقامات دادگستری و همچنین مسئولین زندان کارون اهواز بر این فعال دانشجویی تشدید شده است.

ضیاالدین نبوی دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است که در کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه تک رقمی شد اما از سوی دولت از تحصیل محروم گشت؛ وی در حوادث پس از انتخابات، در تاریخ ۲۵ خرداد ۸۸ دستگیر و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شد.

نبوی از مهرماه گذشته به زندان کارون اهواز تبعید شده و از بدو ورود از سوی مقامات امنیتی اهواز مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفت.

ضیاء نبوی در آخرین ملاقات خود با خانواده اش، که توانسته بود تنها به مدت چند ثانیه با مادر و خواهر خود به صورت حضوری ملاقات کند نیز مورد توهین قرار گرفت؛ به نحوی که دو بار از سوی مسئولین زندان کارون اهواز مورد بازرسی بدنی و آزار قرار گرفت. مسئولین زندان کارون همچنین خانواده نبوی از جمله خواهرزاده چهارساله وی را نیز مورد بازرسی شدید بدنی قرار داده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: