۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

سما بهمنی ، فعال حقوق بشر آزاد شد



خبرگزاری هرانا - سما بهمنی فعال حقوق بشری محبوس در زندان مهاباد، شنبه ۹ بهمن ماه با اتمام مدت حبس از زندان این شهر آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران «هرانا»، این فعال حقوق بشر در حالی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد متحمل یک سال حبس تعزیری شد که پیش‌تر از سوی دادگاهی در سنندج، به همین اتهام مورد محاکمه و به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
سما بهمنی از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش‌تر در مردادماه سال ۸۸ به علت تلاش برای تهیه گزارش از مناطق کردنشین و دیدار با خانواده فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
نامبرده علاوه بر حکم فوق، از تردد در مناطق کردنشین و ارتباط با افراد دارای سابقه بازداشت سیاسی منع شده بود که در پی عزیمت به شهر مهاباد برای انجام امور شخصی به دلیل نقض حکم دادگاه سنندج بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد.
لازم به یادآوری ست که دختر این فعال حقوق بشری آتنا بهمنی به دلیل فعالیت‌های پدر و مادرش علی رغم کسب رتبه‌ها عالی از مدرسه نمونه نورالهدی بندرعباس، با دستور مقامات اطلاعاتی و امنیتی اخراج شد.

هیچ نظری موجود نیست: