۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

مرگ یک گارگر در موتور خانه استادیوم آزادی



خبرگزاری هرانا - براثر انفجاری که روز پنج شنبه گذشته در قسمت موتور خانه استادیوم یکصد هزار نفری ورزشگاه آزادی رخ داد، یکی از کارکنان این مجموعه به نام رحمت آقایاری ۵۵ ساله جان خود را از دست داد.
نکته جالب توجه اینکه این سومین اتفاقی است که در ۵ سال گذشته در این مجموعه منجر به مرگ می‌شود.
به گزارش ایلنا، در فروردین ماه ۸۵ در بازی‌های انتخابی جام جهانی در دیدار بین تیم‌های ایران و ژاپن پس از خروج تماشاگران از ورزشگاه آزادی، به علت ازدحام زیاد جمعیت، چند نفر جان خود را از دست دادند. در مسابقه دو و میدانی بانوان که سال گذشته انجام شد یکی از شرکت کنندگان از شهر یاسوج به علت برخورد با نرده‌های پیست دو و می‌دانی جان خود را از دست داد و این بار، این سومین اتفاقی است که منجر به فوت آقا یاری کارگر بخش خدمات مجموعه ورزشی آزادی شد.
البته اتفاقات خونین ورزشگاه پیر غرب تهران به همین جا ختم نمی‌شود. چند ماه پیش نونا پسانین دختر ورزشکار رشته پرش ارتفاع در حالی که همراه تیم باشگاهش برای شرکت در مسابقات لیگ از مشهد به تهران آمده بود درمحوطه این ورزشگاه دچار حادثه شد و در ۱۵ سالگی با سقوط درب آهنی روی کمرش دچار ضایعه نخاعی شد.
مسئولان ورزشگاه آزادی با این توجیه که تیم کار‌شناسی در حال بررسی برای یافتن دلیل اصلی این حادثه است از اظهار نظر رسمی در این مورد خودداری می‌کنند.
فشار بخارآب، انفجار گاز، فرسودگی تجهیزات یا اشکال کاربر در به کارگیری آن‌ها دلایلی است که ممکن است باعث بروز این اتفاق شده باشند و مدیر جدید ورزشگاه آزادی موظف است در آینده‌ای نزدیک پس از دریافت نظر تیم کار‌شناسی نسبت به هر یک از آن‌ها پاسخگو باشد؛ حسن ضیاء آذری یکی دو ماه پیش پس از ۱۲ سال ریاست بر ورزشگاه آزادی از سمت خود کنار رفت و ترکاشوند، رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی فردی به نام خاک کار را به عنوان سرپرست به جای او نشاند.

هیچ نظری موجود نیست: