۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

کاهش سرعت و اختلال در شبکه اینترنت کشور


خبرگزاری هرانا - کاربران اینترنت در کشور، طی روزهای اخیر، با اختلالات جدی و کاهش سرعت رو به رو شده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران اولین خبرگزاری تخصصی حقوق بشر در ایران "هرانا"، طی روزهای اخیر شهروندان شهرهای تهران، کردستان، تبریز و مناطق شمالی کشور با کاهش فاحش سرعت اینترنت مواجه شده‌اند.
کاربران اینترنتی عموما از ساعت ۸ صبح الی ۲ بامداد، با مشکل افت سرعت مواجه‌اند.

هم چنین بخش نظرات(کامنت) ‌های پرشین بلاگ، از سوی کمیته فیلترینگ دولت ایران، مسدود شده است.

وبلاگ اخبار پرشین بلاگ، با تایید این خبر یادآور شده است که اختلالات اخیر در بخش نظرات وبلاگ‌های سایت پرشین بلاگ، مربوط به فیلتر شدن آدرس تمامی نظرات وبلاگ‌ها از سوی مراجع ذی ربط فیلترینگ است.

برخی معتقدند، "پرشین بلاگ" که اولین سرویس وبلاگ نویسی رایگان در ایران را راه اندازی کرده است، بزرگ‌ترین سرویس وبلاگ نویسی در کشور است.

مسئولین این سایت ضمن ابراز امیدواری به برطرف شدن این مشکل، ادامه ی این روند را منجر به بی‌اعتمادی مردم به سرویس دهنده‌های داخلی و مهاجرت به سرویس دهندگان خارجی، دانسته اند.
مسئولان گا‌ها دلیل این گونه اختلالات را تغییر و تحول در زیرساخت ارتباطی کشور عنوان می‌کنند؛ این در حالیست که این گونه مسائل جدا از هدف اخلال در جابه جایی اخبار، فضای آموزش الکترونیکی کشور را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و با مشکل جدی مواجه می‌کند.
لازم به یادآوری ست که اخیرا، خبرگزاری رویترز و یاهو نیوز، که از معتبر‌ترین منابع خبری در جهان به شمار می‌روند نیز، توسط دستگاه فیلترینگ در ایران، فیلتر شده و دسترسی بدون فیلترشکن به آن‌ها غیرممکن است.

هیچ نظری موجود نیست: