۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

قتل دو جوان بلوچ در دو منطقه از بلوچستان


خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در یک عملیات بازرسی یک جوان بلوچ را به قتل رسانده و یک تن را بازداشت کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در طی روز‌های گذشته نیروهای امنیتی سپاه که در منطقه دو راهی «پارود – سرباز» اقدام به ایست و بازرسی می‌کردند در هنگام عبور یک اتوموبیل تویتا ۲۰۰۰ به سمت ایشان شلیک کرده که در اثر تیراندازی یک جوان بلوچ به نام امان اربابی فرزند جان محمد در محل حادثه کشته و راننده یک کامیون باری نیز به شدت زخمی می‌شود.
منابع محلی گزارش داده‌اند راننده کامیون علی رغم شدت جراحات همچنان در بازداشت سپاه پاسداران بسر می‌برد.
گفتنی است، نیروهای سپاه پاسداران برای تحویل جنازه امان اربابی از خانواده وی درخواست یک میلیون تومان جریمه نقدی کرده‌اند.

از علت تیراندازی ماموران به سمت این افراد اطلاعی در دست نیست اما مناطق مرزی و حاشیه ایران همواره به بهانه مبارزه با کالای قاچاق شاهد درگیری‌های این چنینی بوده است.

هم چنین در گزارش دیگری یک جوان بلوچ به نام «حسن محمد حاجی» در شهرستان جاسک توسط نیروهای انتظامی در مقابل منزلش توسط ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی به قتل رسید.

پیش‌تر دادستان زاهدان از قتل یک جوان بلوچ به اتهام شرارت خبر داده بود، اما تا کنون نیروهای اطلاعاتی و امنیتی علت تیر اندازی به سمت این جوان را اعلام نکرده‌اند.

لازم به ذکر است به گفته منابع خبری ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی یکی از آمرین قتل سه جوان بلوچ در ماه رمضان در این منطقه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: