۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

بازداشت یکی از اساتید و چندین دانشجوی دانشگاه هنر


خبرگزاری هرانا - در پی حمله امروز نیرو‌های امنیتی و نیروی شبه نظامی بسیج به دانشگاه هنر  یکی از اساتید و چندین تن از دانشجوبان این دانشگاه بازداشت شدند.
بر همین اساس دکتر علی اکبر علیزاد، مدیر گروه سینمای دانشگاه هنر ظهر امروز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در پی آن به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، فتانه رهقی (دانشجوی تئاتر)، فراز سرابی، عنایت صحرایی، علی صدیقی، مهرداد میرزایی، محمد طیب طاهر (دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر) و فراز فشارکی هفت دانشجوی این دانشگاه نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.
هم چنین دانشجو نیوز نیز از بازداشت کوروش خان محمدی، حسن فتحی زاده، وحید نصرتی، عباس صالحی، عبدالله رنجبر، امیر بی نظیر و ٤ تن دیگر از دانشجویان دانشگاه هنر خبر داده است.
این بازداشت ها در جریان تشییع پیکر صانع ژاله، دانشجوی جان باخته در جریان اعتراضات مردمی بیست و پنجم بهمن ماه صورت گرفته است.
پیکر صانع ژاله صبح امروز توسط ماموران امنیتی  و بسیج از دانشگاه هنر تا دانشگاه تهران تشییع شد.
گفته می شود جدا از جو فوق العاده امنیتی دانشگاه هنر و محاصره ی دانشجویان توسط یگان ویژه، نیروهای لباس شخصی وابسته به بسیج نیز با باتوم و شوک الکتریکی به دانشجویان حمله کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

هیچ نظری موجود نیست: