۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

وزارت اطلاعات از دستگیری عوامل ترور مسعود علیمحمدی خبر داده است



خبرگزاری هرانا - وزارت اطلاعات ایران از بازداشت فردی با نام مجید جمالی‌فش، به عنوان عامل ترور مسئول علی محمدی، فیزیکدان، خبر داده است.
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه ای اعلام داشت که ماموران این وزارتخانه "یک شبکه متشکل از جاسوسان و تروریست های" وابسته به اسرائیل را منهدم و عوامل اصلی ترور مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران را دستگیر کرده اند.
این اطلاعیه گفته است که عملیات شناسایی و بازداشت این افراد در پی "تمرکز اطلاعاتی بر روی سرنخ عوامل و شبکه های وابسته به اسرائیل" آغاز شد و "پس از ماهها مجاهدت های خاموش و اقدامات پیچیده و چند لایه آفندی و پدافندی و نفوذ به عمق اطلاعاتی" اسرائیل به نتیجه رسید.
پس از انتشار اعلامیه ی  وزارت اطلاعات، در یک گزارش خبری که ‌بخش‌های كمی از آن از بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما پخش شد مرد جوانی به نام "مجید جمالی‌فش" نشان داده شد که اعتراف کرد سال گذشته در ترور آقای علیمحمدی دست داشته است.
مجید جمالی‌فش گفت: "در سفری كه به تل‌اویو انجام دادیم در پادگانی در اتوبان اورشلیم -تل‌آویو با چند افسر ارشد اسرائیلی آشنا شدم و در انجا آموزش‌های مختلف از جمله تعقیب و گریز -ضد تعقیب و چسباندن بمب زیر خودرو را فرا گرفتم."
در منابع جمهوری اسلامی گفته می‌شود که "سازمان امنیت رژیم صهیونیستی" (موساد) برای ضربه زدن به پیشرفت‌های فنی ایران و متوقف ساختن برنامه هسته‌ای این کشور به ترور آقای علیمحمدی و چند دانشمند هسته‌ای دیگر اقدام کرده است.
از اطلاعیه وزارت اطلاعات چنین بر می‌آید که تمام عوامل "شبکه جاسوسی و تروریستی" وابسته به اسرائیل شناسایی و بازداشت شده‌اند. وزارت اطلاعات همچنین مدعی شده است که به اطلاعات مهمی در مورد دستگاه‌های امنیتی اسرائیل دست یافته که در نتیجه "ضربات سهمگینی به ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی" آن کشور وارد شده است.
نام و هویت فردی که فیلم اعترافات وی پخش شده است، در ابتدا اعلام نشده بود.
جمهوری اسلامی سابقه ی طولانی در اخذ و پخش اعتراف از زندانیان سیاسی و امنیتی دارد.

هیچ نظری موجود نیست: