۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

شاهین زینعلی و تعدادی از آشنایان محسن پزشکپور بازداشت شدند


خبرگزاری هرانا - شاهین زینعلی، دانشجوی محروم از تحصیل و عضو سابق دفتر تحکیم وحدت شامگاه ۱۹ دی ماه ۱۳۸۹ به همراه سه تن دیگر نام های آرش کیخسروی، حجت کلاشی و رضا کرمانی که در تدارک مراسم تشییع پیکر محسن پزشکپور بودند بازداشت شدند.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، محسن پزشکپور بنیان گذار «حزب پان ایرانیست» در ۱۶ دی ماه در تهران، پس از بیماری طولانی درگذشت.
بازداشت شاهین زینعلی در حالی صورت پذیرفت که این دانشجوی مدیریت گمرکی دانشگاه علوم اقتصادی ایران در هفته گذشته در پی ممانعت ماموران حراست دانشگاه با توقیف کارت دانشجویی از ورود وی به دانشگاه و متعاقبا حق شرکت در امتحانات پایان ترم جلوگیری به عمل آورده بود.

بر اساس این گزارش این دانشجوی محروم از تحصیل پیش تر پس از حوادث روز عاشورای سال گذشته در ۸ دی ماه ۱۳۸۸در پی یورش مامورین امنیتی به منزل شخصی بازداشت شده و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام « اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق عضویت در حزب پان ایرانیست و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی منجر به اغتشاش، و مصاحبه با رسانه های بیگانه» به دو سال و نود و یک روز حبس تعزیری و  پرداخت مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال محکوم گردیده بود.

هیچ نظری موجود نیست: