۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

حمایت سازمان گزارشگران بدون مرز از حرکت اعتراضی جنبش زنان برای آزادی نسرین ستوده

 سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار مطلبی ضمن تاکید بر محکومیت سرکوب آزادی بیان، و اذیت و آزار های قضایی روشنفکران و فعالان مدنی در جمهوری اسلامی توسط مقامات این کشور، حمایت خود را از حرکت اعتراضی تعدادی از فعالان دفاع از حقوق زنان در حمایت از نسرین ستوده وکیل دربند دادگستری، در برابر درب ورودی سازمان ملل در شهر ژنو اعلام کرد.
«گزارشگران بدون مرز که همواره سرکوب آزادی بیان در ایران را محکوم کرده است. حمایت قاطع خود را از این اقدام اعلام می‌کند. از فردای انتخابات مجدد و مورد مناقشه محمود احمدی نژاد، موج سرکوب گسترده علیه روشنفکران و فعالان مدنی و فرهنگی در ایران آغاز شده است.
از روز دوشنبه ٢٧ آذر ماه ١٣٨٩، هفت تن از مدافعان حقوق بشر و فعالان دفاع از حقوق زنان، از جمله شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل و پروین اردلان برنده جایزه نت شهروند گزارش‌گران بدون مرز در سال ٢٠٠٩ تجمع اعتراضی را در برابر در ورودی سازمان ملل در شهر ژنو آغاز کرده‌اند.»
به گفته این سازمان، جمهوری اسلامی ایران امروز با ٣٧ روزنامه‌نگار زندانی، بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان است. از جمله این روزنامه‌نگاران عبدالرضا تاجیک، برنده جایزه ٢٠١٠ آزادی مطبوعات گزارشگران بدون مرز که برای تعهد حرفه‌ای خود به آزادی اطلاع‌رسانی این جایزه را دریافت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: