۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

امیر معتمدی مهر به دادگاه انقلاب احضار شد









 امیر معتمدی مهر، حقوقدان و عضو سیاسی نهضت آزادی ایران طی تماسی تلفنی با با کفیل برای حضور در شعبه 28دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه احضار شد. طی این تماس تلفنی به کفیل آقای معتمدی مهر اطلاع داده شد که ایشان باید ساعت 9 صبح روز پنجم دی ماه خود را به شعبه 28 دادگاه انقلاب معرفی نماید.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، معتمدی مهر که در وقایع بعد از عاشورای سال پیش به مدت 57 روز در بازداشت به سر برده و با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود، روز چهارم دی ماه از طریق کفیل خود از احضار به دادگاه انقلاب مطلع شد. این در حالی است که به کفیل وی گفته شده بود که چون او خود را مخفی کرده است امکان احضار منتفی بوده است. در همین تماس به کفیل آقای معتمدی مهر اطلاع داده شد که ایشان باید ساعت 9 صبح روز پنجم دی ماه خود را به شعبه 28 دادگاه انقلاب معرفی کند.
این در حالی است که آقای معتمدی مهر هیچ گونه نقل و انتقالی در محل سکونت خود نداشته و روز دوم آبان ماه نیز در شعبه 14 دادگاه انقلاب به منظور رسیدگی به دیگر اتهامات مندرج در پرونده ی خود حضور یافته بود.
معتمدی مهر، مسئول کمیته آموزش نهضت آزادی ایران است که در طی سال گذشته دو بار بازداشت شد. بار نخست در30فروردین به اتهام مباشرت درصدور بیاینه در خواست نظارت بین اللملی به مدت 45 روز در سلول انفردای به سر برد. هم اکنون وی دارای دو پرونده در دادسرای انقلاب است که این امر برخلاف قانون بوده و باید در یک شعبه هر دو پرونده مورد بررسی قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: