۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

آزادی موقت زوج نو کیش مسیحی در مشهد با وثیقه



خبرگزاری هرانا – حسن رضوی درخشی و پریا جمالی دو تن از شهروندان مسیحی در مشهد با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه و تودیع آن از زندان آزاد شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این زوج مسیحی «آقای» حسن رضوی درخشی «شغل حسابدار و همسرشان خانم» پریا جمالی «معلم بازنشسته که در روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۳۸۹ توسط ماموران امنیتی در مشهد بازداشت شده بودند در تاریخ ۱۱ بهمن ماه سالجاری پس از گذشت ۳۵ روز با سپردن سند منزل به عنوان وثیقه بطور موقت آزاد شدند.
اتهام این افراد ایمان و اعتقاد به باورهای مسیحی، شرکت در جلسات کلیساهای خانگی، و برپایی دعا و پرستش در خانه شخصی ایشان بوده است و همچنین گفته شده این زوج نوکیش مسیحی روز اول دی ماه سالجاری در ایام کریسمس، مراسمی به مناسبت تولد عیسی مسیح در خانه خود برگزار کرده بودند.
آقای» حسن رضوی درخشی «۶۵ ساله و همسر ایشان» پریا جمالی «۶۱ ساله در تاریخ فوق توسط افرادی لباس شخصی که خود را از ماموران دادگاه انقلاب معرفی کرده بودند در خانه خود بازداشت شدند. همچنین ماموران ضمن بازداشت این افراد اقدام به بازرسی و تفتیش خانه نیز نمودند که در این بین برخی از لوازم و اشیا خانه از جمله کتب مقدس، جزوات و برخی سی دی‌های مسیحی و حتی تابلو و تصاویری از مسیح که بر روی دیوار نصب بود را ضبط و با خود بردند.
این زوج مسیحی پس از دستگیری به بازداشتگاه وکیل آباد مشهد انتقال و در آنجا تحت بازجویی قرار گرفتند. بازداشت این دو شهروند مسیحی علیرغم سن بالای ایشان در حالی ادامه داشت که هر دو از بیماریهای متفاوت رنج می‌بردند.
گفتنی است، بازداشت این زوج نوکیش مسیحی‌ در ماه گذشته در راستای تداوم بازداشت‌های متعددی بوده که حکومت مذهبی جمهوری اسلامی برای سرکوب مسیحیان در شهرهای مختلف ایران آغاز کرد که طی‌ آن بیش از ۶۰ تن‌ از شهروندان مسیحی‌ در تهران و دیگر شهرستان‌ها بازداشت شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: