۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

لغو درخواست دولت برای لغو پروانه کانون صنفی معلمان ، در دادگاه


خبرگزاری هرانا - شعبه ۱۲۶ دادگاه حقوقی تهران مستقر در مجتمع شهید باهنر، دادخواست وزارت کشور مبنی بر ابطال پروانه فعالیت کانون صنفی معلمان را رد کرد.
پیمان حاج محمود عطار، وکیل مدافع کانون صنفی معلمان، با بیان این خبر به ایسنا افزود: وزارت کشور در سال ۷۹ پروانه فعالیت کانون صنفی معلمان را در قالب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌ها صادر کرد و این کانون در مواعد قانونی با حضور نماینده وزارت کشور مجمع عمومی برپا می‌کرد ولی سال گذشته وزارت کشور همزمان با دادخواستی که به طرفیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت به دادگاه عمومی ارایه کرد، علیه کانون صنفی نیز دادخواستی را به شعبه ۱۲۶ مجتمع قضایی شهید باهنر داد.
وی گفت:‌ کانون صنفی معلمان پیش از مسایلی که پس از انتخابات ۸۸ رخ داد با برگزاری مجمع عمومی، هیات مدیره جدید خود را تعیین و یک نسخه از صورت جلسه تصمیمات را به وزارت کشور ارسال و شماره ثبت دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را دریافت کرد. پس از بازداشت برخی از اعضای هیات مدیره کانون در حوادث پس از انتخابات سال گذشته، وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اقدام به طرح دادخواستی برای ابطال پروانه کانون صنفی در دادگاه به بهانه فعال نبودن و انجام تخلف این کانون کردند.
حاج‌محمود عطار با بیان اینکه حکم این دادگاه در ۱۸ آبان ۸۹ صادر شد، گفت: قاضی پرونده طرح این دعوا را به کیفیت مطرح شده برابر مقررات قانونی ندانسته است و مستندا به ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوای خواهان (وزارت کشور) را صادر کرد.
به گفته‌ی وکیل کانون صنفی معلمان، در حال حاضر این کانون برای ادامه فعالیت‌هایش باید از وزارت کشور تقاضای تمدید پروانه کند.

هیچ نظری موجود نیست: