۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

تجمع مالباختگان تعاونی مسکن کارگران برق تهران مقابل قوه قضاییه


خبرگزاری هرانا - جمعی از اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران صبح روز شنبه ۱۶ بهمن ماه با تجمع مقابل ساختمان قوه قضاییه و نوشتن نامه‌ای خطاب به رییس این قوه، خواهان تسریع در رسیدگی به پرونده‌شان شدند.

تجمع کنندگان که حدود ۷۰ نفر بودند، اصرار داشتند نامه را مستقیما و بدون واسطه به دست رییس قوه قضاییه برسانند که دلیل اصلی این امر، پرهیز از قرار گرفتن نامه در روال اداری و به تاخیر افتادن مطالبه‌ حقشان عنوان شد.
این تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "جناب آقای آیت الله لاریجانی اعضای تعاونی برق کارگران تهران در پی گرفتن حق خود از مشتی زمین خوار به شما روی آورده‌اند"، "عدالتخواهی مساوی با دادن زمین" و "ریاست محترم قوه قضاییه ما اعضای تعاونی برق تهران خواهان رسیدگی به حق خود، یعنی ۲۲۵ متر زمین در هشتگرد جدید می‌باشیم".

در متن نامه مال باختگان خطاب به رییس قوه قضاییه آمده است که اعضای این تعاونی به مجلس، رییس قوه قضاییه و ریاست جمهوری نامه نوشته‌اند و درخواست کرده‌اند که زود‌تر تکلیف این پرونده مشخص شود اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. آن‌ها از ریاست قوه قضاییه درخواست کرده‌اند تا رسیدگی به این پرونده تسریع شود.

تجمع‌کنندگان پیش از این در مقابل مجلس نیز تجمع کرده‌ بودند و نامه‌ای نیز به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نوشته بودند که این کمیسیون در پاسخ به نامه آن‌ها نوشته است دادستان عمومی و انقلاب تهران ۷ اسفندماه نتیجه پیگیری‌ها را به اطلاع آن‌ها خواهد رساند.

به گزارش ایسنا، پرونده‌ جمعی از مال باختگان تعاونی مسکن کارگران برق تهران هم اکنون در شعبه دهم دادسرای ناحیه ۶ تهران (خارک) در جریان است. در این پرونده با حجم ۱۷ کارتن، ۱۰ متهم حضور دارند که مدیرعامل سابق، رییس سابق هیات مدیره و بازرس سابق شرکت تعاونی مسکن کارگران اداره برق تهران از جمله متهمان هستند. در این پرونده ۹۰۰۰ زمین با شگرد ویژه‌ای به حدود ۲۵۰۰۰ نفر فروخته شده و اغلب مالباختگان هیچ سند و مدرکی دال بر پرداخت پول در اختیار ندارند. اتهام ۱۰ متهم بازداشت شده در این پرونده، شرکت در کلاهبرداری، جعل و انتقال مال غیر است.

هیچ نظری موجود نیست: