۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

بی خبری از وضعیت پرفسور رضا مولوی


خبرگزاری هرانا - از سرنوشت پروفسور مولوی، استاد دانشگاه دورهام انگلستان، پس از گذشت بیش از ۸ ماه از بازداشت، هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا"، پروفسور رضا مولوی در اردیبهشت ماه ۸۹ در فرودگاه امام خمینی و در حالی که تصمیم به بازگشت به انگلستان را داشته توسط مامورین امنیتی بازداشت و روانهٔ بند ۲۰۹ زندان اوین شده است.
ایشان به علت انفرادی‌های طویل المدت و عدم اجازهٔ بازجویان مبنی بر برقراری تماس تلفنی و یا ملاقات با خانواده‌اش در ماه‌های اولیهٔ بازداشت، تحت فشارهای روحی و روانی فزاینده‌ای قرار گرفته است.

بر اساس اظهارات هم بندی های ایشان، پروفسور مولوی که ۶۰ سال داشته و مبتلا به بیماری پروستات نیز بوده به علت کهولت سن و عوارض ناشی از بیماری به شدت رنج می‌برده و عدم همکاری برخی مامورین شرایط سختی را در زندان برای او ایجاد کرده بود.

گفته می‌شود پروفسور رضا مولوی به اتهام "تشکیل اتاق‌های فکر برای براندازی نظام" دستگیر شده که البته مکررا ایشان در بازجویی‌هایشان این اتهام را رد و نپذیرفته است.

پروفسور رضا مولوی استاد دانشگاه دورهام انگلستان، از مفسرین سیاسی و از نخبگان ایرانی خارج از کشور قلمداد می‌شود. او که در همایش نخبگان ایرانی خارج از کشور در ۲سال پیش به ایران دعوت شده بود و هم چنین سال گذشته نیز به علت فوت مادرش به ایران سفر کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: