۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

اجرای حکم یک سال حبس نبی اله باستان فعال صنفی معلمان



خبرگزاری هرانا – نبی الله باستان فعال صنفی معلمان و دبیر ادبیات دبیرستان های فارسان استان کهکیلویه در شانزده دی ماه جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان منتقل شده است.
این عضو ارشد کانون صنفی معلمان کهکیلویه وشورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان ایران می گوید اتهامش فراهم کردن وصیت نامه آیت الله خمینی از یک وب سایت متعلق به شرکت های هرمی است تا بهانه برای پرونده سازی برای ایشان شده است.

گزارش پیش رو شرح نحوه و چگونگی بازداشت و محکومیت این فعال صنفی است که توسط گزارشگر هرانا تهیه شده است.
پنج شنبه 16/10/89 نبی الله باستان، فعال صنفی معلمان، دبیر ادبیات دبیرستان های  فارسان استان کهکیلویه ومعاونت پرورشی دبیرستان ولایت فقیه در این شهر در دو سال گذشته، برای گذراندن یک سال زندان، به زندان مرکزی استان، یعنی  فرخ شهر،در5 کیلو متری شهرکرد برده شد. چند روز پیش، نتیجه ی دادگاه تجدید نظر به وی اعلام شد و از او خواستند که خود را به زندان معرفی کند، ولی ایشان با این استدلال که بی گناه است از رفتن به زندان خود داری نمود. پنج شنبه 16/10 در راه مدرسه و حدود ساعت 8 -9 صبح،  باستان را بازداشت کرده و به دادسرا می برند. خانم و فرزند کوچک اش به دادسرا می روند که ماموران به خانم باستان می گویند می خواهند به دستان باستان دستبند بزنند و این ممکن است در دخترش اثر بدی داشته باشد به همین خاطر خانم باستان به خانه بر می گردد. باستان همراه ماموران به خانه آمده و پس ازبرداشتن وسایل شخصی و با دستبند به زندان برده  می شود. بنا بر نوشته ی خودش در تارنگار بیستون اتهام اش فراهم کردن وصیتنامه ی امام از اینترنت بوده است! گویا به بهانه ی اینکه آن سایت به شرکت های هرمی وابسته بوده است ، پرونده ای برایش تشکیل داده اند. اما به گفته ی بیشتر آشنایان این بهانه ای بیش نبوده است. باستان به گواه فرهنگیان فارسان، دبیری دلسوز و آموزگاری با دغدغه های انسانی بوده است.
خانم باستان با اندوه می گوید" شوهرم از هر نظر انسانی پاک و وارسته است، امروز همه ی فرهنگیان ومردم  فارسان انگشت به دهن از بازداشت وی مانده اند. اگر کسی پنهانی از مردم شهر درباره ی او پرس- و- جو کند، خواهد فهمید که باستان چگونه انسانی  است. ما 12 سال با هم زندگی کرده ایم اگر کوچکترین خطایی از او دیده بودم امروز چنین آشفته و غمگین نبودم. ما دو فرزند داریم دختر چهارساله ام امروز شاهد بازداشت پدر بود . فرزند بزرگترم هم دانش آموز پنجم است. من خانه دارم وباستان هم پیش از بازداشت مرخصی یک ساله و بدون حقوق گرفت، من با خانه ی اجاره ای در این یک سال چه کار باید بکنم".
باستان که از امروز دوران محکومیت یک ساله ی خود را شروع کرد، عضو ارشد کانون صنفی معلمان کهکیلویه وشورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان ایران است. پیش از این بارها برای کنش های صنفی به  نهادهای امنیتی فرا خوانده شده و مورد بازجویی های چند ساعته قرار گرفته است.
مادر این فرهنگی شرافتمند ،مادر شهید است در لحظه های پایانی تهیه ی این گزارش خانم باستان به من زنگ زد، بنا به گفته ی همسر باستان از نیمروز تا اکنون  مادر باستان گم شده است. وی پیشتر گفته بود که اگر پسرم بازداشت شود سنگ آرامگاه شهیدم را می شکنم و کنار او آرام می گیرم. از نگرانی که در گفتار خانم باستان بود، شرایط روحی مادرباستان بسیار بد است.

هیچ نظری موجود نیست: