۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

11 ترم محرومیت از تحصیل برای یک روزنامه نگار دانشجو



خبرگزاری هرانا - سلیمان محمدی، روزنامه نگار و دبیر سابق شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، از سوی وزارت علوم ایران به چهار ترم دیگر محرومیت از تحصیل محکوم شد.
این فعال دانشجویی کرد، در حالی از سال ۸۶ تا کنون از تحصیل محروم و به دانشگاه ممنوع الورود است که تنها شش واحد از دوره کارشناسی اش باقی مانده است.
به گزارش ندای سبز آزادی، بر اساس حکم جدید وزارت علوم، این دانشجو مجموعا به مدت ۱۱ ترم متوالی از تحصیل محروم و به دانشگاه ممنوع الورود می شود که صدور چنین حکمی در تاریخ دانشگاهی ایران بی سابقه است.
این فعال دانشجویی از ماه های ابتدایی آغاز به کار دولت نهم پس از بارها احضار به کمیته انضباطی در احکام جداگانه ای دو بار به مدت دو ترم و یک بار به مدت یک ترم از تحصیل محروم شد.
با وجود اینکه طبق قانون روسای دانشگاه ها حق دارند حداکثر برای مدت یک ماه آن هم در شرایط خاص و بحرانی دانشجویی را به دانشگاه ممنوع الورود کنند، محمدی از سال ۸۶ تا کنون به تمامی ساختمان های اداری و دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی ممنوع الورود است.
سال ۱۳۸۷ دبیر سابق شورای صنفی دانشکده های علوم اجتماعی و ارتباطات موفق به کسب رای موافق دیوان عدالت اداری برای بازگشت به دانشگاه شد اما ریاست این دانشگاه از پذیرش این دستور موقت امتناع و مدتی پس از آن، محمدی به دادگاه انقلاب احضار شد.
دو ترم گذشته نیز بدون احضار، محکومیت و حتی صدور حکم، تنها بر اساس دستور غیر قانونی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از ورود و ثبت نام این دانشجوی کرد جلوگیری شده است.
اوخر سال گذشته دانشگاه علامه طباطبایی از اخراج این دانشجو خبر داد، اما اکنون حکم ادامه محرومیت او از تحصیل به مدت چهار ترم دیگر از سوی کمیته انضباطی مرکزی، مستقر در وزارت علوم صادر شده است.
دانشگاه علامه طباطبایی تا کنون از ابلاغ این حکم سر باز زده و بر اخراج این دانشجو اصرار می کند.
سلیمان محمدی خبرنگار روزنامه شرق تا کنون با روزنامه های اعتماد، بهار، فرهیختگان، همشهری، دنیای اقتصاد امارات، فرهنگ آشتی همکاری داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: