۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

رشد 300 درصدی اجرای حکم اعدام در ایران

هفتاد و نه نفر در دی ماه اعدام شدند/ هر 9 ساعت یک نفر
خبرگزاری هرانا – به گزارش واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در طی دی ماه سالجاری 79 نفر در زندانهای ایران و یا در ملا عام اعدام شدند و برای 26 نفر نیز حکم اعدام صادر شده است.
بنا بر این گزارش اعدام ها در این ماه نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بیش از 300 درصد رشد داشته است. به طوری که طبق آمار به طور متوسط هر 9 ساعت یک نفر در دی ماه اعدام شده است.

علی صارمی و علی اکبر سیادت در تهران، حسین خضری در ارومیه، محمود براهوئی، شهرام ناروئی، ظهور احمد عاصف دوست و جهانبخش براهوئی در زاهدان از جمله زندانیان سیاسی و امنیتی بودند که به اتهام محاربه و افساد فی الارض اعدام شده اند.
اجرای فله ای حکم اعدام در این ماه از نکات بارز بوده است که اعتراض بسیاری از نهاد های حقوق بشری را در پی داشته است در طی دی ماه بیشترین اجرای حکم به ترتیب  20 نفر در استان خوزستان، 11 نفر در استان تهران،10 نفر استان البرز، 8 نفر در استان قم ،7 نفر در استان کرمانشاه، 7 نفر در استان لرستان،5 نفر در استان سیستان و بلوچستان، 4 نفر در استان اصفهان، 2 نفر در استان آذربایجان غربی،2 نفر در استان مرکزی بوده است و در استانهای کرمان، مازندران، خرسان شمالی نیز یک نفر اعدام شدند.
شایان ذکر است آمار ارائه شده تنها آمار رسمی اعلام شده از سوی دستگاه قضایی به همراه اطلاع گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: