۱۳۹۰ فروردین ۲, سه‌شنبه

تراکم جمعیت در بند های زندان رجایی شهر سه و نیم برابر ظرفیت اصلی


خبرگزاری هرانا – تراکم جمعیت در زندانهای کشور در طی سالهای اخیر یکی از معظلات مهم زندانیان بوده است که در برخی موارد مسئولین زندان‌ها نیز بدان پرداخته‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا «ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» زندان رجایی شهر کرج که اخیرا تحت نظر سازمان زندانهای استان البرز به ریاست علی حاج کاظم در آمده است یکی از زندان‌های پر خطر کشور است که روزانه گزارشات مختلفی از تجاوز، قتل و پخش آزاد مواد مخدر توسط زندانیان به گروه‌های حقوق بشری منتقل می‌شود.
تراکم جمعیت در بند‌های این زندان موجب شده است که عده‌ای از زندانیان در مقابل درب سرویس‌های بهداشتی به صورت کف خواب منتظر خالی شدن اتاق در پی آزادی یک زندانی بمانند.
بند ۶ سال ۱۶ و ۱۸ یکی از بندهایی است که در آن زندانیان به دلیل تراکم جمعیت دچار مشکلات تنفسی و... شده‌اند، خرید و فروش آزاد مواد مخدر یکی دیگر از معضلات این بند است که بنا به گزارشات دریافتی روزانه دو کیلو گرم مواد مخدر کرک در این بند مصرف می‌شود.
ظرفیت سالن‌های این بند ۱۰۰ نفر ذکر شده است این در حالی است که دست کم ۳۵۰ نفر در هر سالن نگهداری می‌شود.
بند ۶ زندان رجایی شهر همواره در پی بازرسی‌های مختلف از دید بازرسان پنهان نگه داشته شده است و اعتراضات زندانیان محبوس در این بند هیچ‌گاه به مسئولین گزارش نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: