۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

اعمال مجازات سریع ناقضان حقوق بشر در ایران از سوی اتحادیه اروپا


خبرگزاری هرانا - اتحاديه اروپا اعلام کرد با مجازات سریع مسئولان ایرانی ناقض حقوق بشر مواقفت کرده است.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری "ریا نووستی" وزیران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه خود در بروکسل در بیانیه ای تصریح کردند که "اتحاديه به افشای موارد زير پانهاده شدن حقوق بشر درايران ادامه خواهد داد واين کار را با درپيش گرفتن سريع اقدام های محدود کننده ای که مسؤلان زير پانهاده شدن حقوق بشر را هدف می گيرد، به پيش خواهد برد.

آن ها همچنین با ابراز نگرانی از وخيم تر شدن وضعيت حقوق بشر در ايران اعلام کردند اعدام های گسترده را زنگ خطری در ارتباط با سرکوب سازمان يافته مردم ايران، تلقی می کنند.

این بيانيه با اشاره به سرکوب مدافعان حقوق بشر، حقوقدانان، روزنامه نگاران، فعالان زن، وبلاگ نويسان، گروه های قومی و اقليت های دينی و مخالفان سياسی دولت هشدار داد که اينها همگی در معرض بازداشت های سرزده، قرار دارند و صرفا به خاطر اينکه می خواهند از حق شهروندی در آزادی بيان و اجتماعات استفاده کنند، مورد آزار و اذیت قرار می گيرند.

در همین راستا کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت:"اتحادیه اروپا به برخورد با نقض حقوق بشر در ایران از جمله از طریق برقراری تحریم ها بر ضد افراد مسئول بخاطر موارد جدی نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد."

هیچ نظری موجود نیست: