۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

بی‌خبری از وضعیت یک زندانی سیاسی کرد تبعهٔ ترکیه


خبرگزاری هرانا - از وضعیت و محل نگهداری یک زندانی سیاسی کرد تبعهٔ ترکیه به نام "علی حسین اوندیل" هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی حسین اوندیل فرزند رضا ۲۴ ساله‌ اهل روستای "دوغان نار" از توابع "ادرمیت" استان "وان" (ترکیه‌) در اوایل سال ۲۰۰۹ (زمستان سال ۱۳۸۷) در شهرستان نقده‌ به‌ همراه شش نفر از دوستانش توسط نیروهای امنیتی جمهورس اسلامی بازداشت شد.
وی پس از گذران ماه‌ها انفرادی که طی آن متحمل شکنجه‌های روحی و جسمی فراوانی شده بود، از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب به‌ شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی ست این زندانی سیاسی یک سال از دوران محکومیت خود را در زندان شهرستان نقده‌ محبوس بود و سپس به‌ زندان مرکزی ارومیه‌ منتقل شد؛ در طی این مدت وی بارها‌ از زندان به‌ وزارت اطلاعات ارومیه‌ انتقال و مورد شکنجه‌ به منظور اخد اعتراف مبنی بر اینکه "وی قصد ملحق شدن به‌ یکی از احزاب کردی ایران را داشته" قرار گرفته است.
وی هم چنین در تماس‌های تلفنی با خانواده‌اش از تهدید ماموران وزارت اطلاعات در صورت عدم همکاری با ایشان خبر داده است.

شایان ذکر است که مسئولان، علی حسین اوندیل را دوازده روز قبل، پس از ملاقات با مادرش از بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه به محلی نامعلوم منتقل کرده و تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نمی‌باشد.

طی چند روز گذشته نیز خانوادهٔ این زندانی سیاسی از وان ترکیه چندین بار به ارومیه طی مسیر کرده تا جویای حال وی شوند، اما مسئولان زندان از دادن هرگونه پاسخی به ایشان امتناع می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست: