۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

جلسه رسیدگی به اتهامات نرگس محمدی برگزار شد



خبرگزاری هرانا - جلسه رسیدگی به اتهامات نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب امروز برگزار شد.

وی متهم به عضویت در شورای عالی کانون مدافعان حقوق بشر، راه اندازی شورای ملی صلح، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم و فعالیت تبلیغی علیه نظام می‌باشد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی در اردیبهشت سال ۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به شعبه ۴ بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شد و پس از ۳ جلسه حضور در دادگاه قرا کفالت ۵۰۰ میلیون ریالی برای وی صادر شد. اما ۲۰ روز بعد در تاریخ ۲۰/۳/۸۹ توسط نیروهای امنیتی و بدون حکم بازداشت، بازداشت شد. پس از انتقال به بند ۲۰۹ امنیت این بار نیز اتهام او از سوی شعبه ۳ بازپرسی مستقر در اوین فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر مطرح شد و پس از اعتراض او مبنی بر اینکه با همین اتهام یک ماه پیش احضار و به پرونده وی رسیدگی شده است، اتهام وی پس از گذشت ۳ روز از بازداشت، تغییر و در شعبه ۱ بازپرسی مستقر در اوین اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت عنوان و پس از گذشت ۳ روز از بازداشت به وی تفهیم و قرار بازداشت صادر شد که اقدامی غیرقانونی بود.

شایان ذکر است که دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در دی ماه سال ۱۳۸۷ توسط نیروهای امنیتی و بدون حکم قانونی و قضایی پلمپ شد و تا کنون بازگشایی نشده است. این در حالی است که پلمپ این دفتر حقوق بشری مورد اعتراض و انتقاد شدید سازمان ملل متحد واقع شد.

هیچ نظری موجود نیست: