۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

بهاره هدایت و مهدیه گلرو مجددا ممنوع الملاقات شدند


خبرگزاری هرانا - بهاره هدایت و مهدیه گلرو، از فعالین سرشناس دانشجویی در زندان اوین، در حالی که انتظار می رفت پس از ۳ ماه محرومیت از ملاقات و حتی تماس تلفنی، برای دومین بار در طول ۲ هفته گذشته فرصت ملاقات با همسران شان را بیابند، مجددا از ملاقات محروم شدند.
به گزارش دانشجونیوز، بهاره هدایت، سخنگوی دفتر تحکیم وحدت، و همچنین مهدیه گلرو، دبیر انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد علامه، که در روزهای پایانی سال گذشته، با همسران شان ملاقات داشته اند، در حالی که امروز موعد مجدد ملاقات بوده، اجازه ملاقات به آنان داده نشده است. این دو فعال دانشجویی در بند برای چندمین بار در طول ۲ سال گذشته از ملاقات با همسرانشان محروم گشته اند.
بنابراین گزارش ها، بهاره هدایت و مهدیه گلرو، اواخر اسفند سال گذشته ملاقات چند دقیقه ای را با همسران شان داشته اند که در ازای عدم پذیرش مرخصی از سوی مسئولین امنیتی بوده است.
بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، در زمستان سال ۸۸ بازداشت شد به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به رهبری»، «توهین به رئیس‌جمهوری» و «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» به ۹سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است که هم اکنون در زندان اوین در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می باشد.
همچنین، مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل نیز که ١١ آذر ٨٨ بازداشت شد، فروردین ٨٩ به اتهام «تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرداد ٨٩، عیناً از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شد.
این در حالی است که مجید توکلی دیگر فعال سرشناس جنبش دانشجویی نیز ۱۶ ماه است که از هرگونه ملاقات با خانواده خویش محروم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: