۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

مرگ یک دختر 18 ساله از ساکنان بهزیستی





 
دختری نوجوان که فقدان سایه پدر و مادر، وی راروانه دامان مهر سازمان بهزیستی کردبه دام مرگ کشانید .
یکی از فرزندان سازمان بهزیستی که تنها 18 سال داشت و به دلیل مشکلاتی از طرف یکی از مراکز این سازمان در شرق تهران طرد شده بود، در خانه برادر خود با قرص خودکشی کرد.
 
بنا به گزارش ها، مسئولان این مرکز وی را به داشتن بیماری روانی متهم کرده و پس از مشاجراتی، وی را از مرکز شبانه روزی به مرخصی اجباری فرستاده بودند.
 
این در حالی است که روانشناسان مشکل وی را تنها پرخاشگری دانسته و اتهام مشکل بیماری روانی  را رد کرده اند.
 
گفته می شود این دختر پس از طرد شدن از مرکز شبانه روزی به برادر خود که وی هم از مددجویان سازمان بود پناه می برد. اما برادر که استطاعت مالی نگهداری از وی را نداشته، به مرکز مراجعه و از مسئولان درخواست می کند که این دختر به مرکز بازگردد.
 
با وجود اصرار برادر، مسئولان مرکز با بازگشت این دختر به مرکز شبانه روزی مخالفت می کنند . این دختر نوجوان با اطلاع از مسائل پیش آمده در بن بست روحی و اجتماعی در کمال بی پناهی دست به خودکشی می زند.
 
گفتنی است مسئولان سازمان بهزیستی استان تهران همچنان در حال بررسی این مساله هستند. در بررسی های اولیه مسئولان مرکز از هرگونه خطایی مبرا شدند و برادر وی مقصر در مرگ خواهرشناخته شد .
 
در این بررسی ها آمده است که تنها گذاشتن این دختر در خانه به مدت 2 ساعت به وسیله برادر دلیل مرگ خواهر بوده است!
شاید این زنگ خطری برای مسئولین باشد . رسیدگی به اینگونه مسایل اگر جدی گرفته نشود هزینه خطرات احتمالی حتما به عهده حکومت خواهد بود . آیا دولت توانایی پرداخت چنین هزینه هایی رادارد؟
 
اینکه شاهدان این مساله، مسئولان مرکز و طرد این دختر را دلیل اصلی بن بست روحی و اجتماعی و مرگ وی می دانند برای کشورهایی است که دموکراسی را ارج می نهند .
حداقل دولت ایران یک بازخوانی از قوانین مدنی داشته باشد به نفع همه است .     

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا که
سازمان بهزیستی بجای کمک کردن به بچه های بی سرپرست آنها را می کشد